Om oss

Bonnier Business Medias (BBM) misson är att hjälpa beslutsfattare i olika branscher att fatta bättre affärs-och verksamhetsbeslut genom att ge dem relevant kunskap och information, skapa spännande mötesplatser och granska deras verksamheter. 

Vi producerar produkter i en rad olika kanaler. Genom våra nyhetsbrev hjälper vi våra kunder att få viktig och relevant affärsinformation i olika branscher och nischer. Vi skapar både fysiska och digitala mötesplatser i form av seminarier, frukostmöten, branschevent och utbildningar. På våra sajter publicerar vi nyheter, granskningar och angelägen information och i våra pappersprodukter ges fördjupning och granskning. Med digitala kunskapsstöd och utbildningar erbjuder vi specialiserad, lättillgänglig och ständigt uppdaterad fortbildning och ny kunskap.

BBM har 120 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Varje vecka når vi över en halv miljon beslutsfattare i Sverige genom varumärken som: Veckans Affärer, Resumé, Dagens Medicin, Dagens Apotek.se, Medibas, Risk & Försäkring, Pensioner & Förmåner, Fond & Bank, Läkemedelsmarknaden, Energimarknaden, Insikt Media, Bonnier Academy, Bonnier Management 360° och Aktuell Hållbarhet.

Utöver detta är Bonnier Business Media majoritetsägare i ytterligare två bolag, Bonnier Pharma Insights och Bonnier Business Media Sales.

Bonnier Business Media ingår i Bonnierkoncernen inom affärsområdet Bonnier Business to Business med Bonnier Business Press som moderbolag.